Translate

piątek, 8 kwietnia 2016

Co siejemy w kwietniu?

co siejemy w kwietniu?

Kwiecień to dla mnie miesiąc siewu. Wiem, że duża ilość ogrodników, sieje już w marcu, ale ja od lat preferuję siew w kwietniu. Marzec to dla mnie miesiąc nieobliczalny, w dodatku tak bardzo chce już coś się robić w ogrodzie, że wszelkie przeszkody w postaci złej pogody powodują, przynajmniej u mnie, frystracje. Kwiecień pod tym względem jest dużo bardziej przystępny, choć wiadomo „kwiecień plecień“ ;)

Jak planuję siewy warzyw już pisałam, teraz przyszedł czas na realizację :)

siew w kwietniu


Przed jakimkolwiek siewem musimy oczywiście dobrze przygotować glebę. Na jesieni do moich podniesionych rabat dodałam dużo kompostownika. Teraz musiałam ją tylko dobrze napowietrzyć.  W tym roku do tego zadania użyłam wymarzonego przeze mnie kultywatora ręcznego „tornado“. Odkąd zobaczyłam go w programie „Maja w ogrodzie“ zakochałam się w nim i dzięki wspaniałym znajomym z Ukrainy stałam się szczęśliwą posiadaczką jednego egzemplarza. Przy podniesionych rabatach sprawdza się on doskonale; napowietrza glebę bez drastycznego ingerowania w jej strukturę. W naszym warzywniku mamy bardzo ciężką glebę, trzeba ją jakoś przed siewem „poruszyć“ i właśnie ręczny kultywator okazał się idealny do tej pracy.

Następnie wystarczy ziemię lekko zagrabić i zabieramy się pracy!



Co siejemy w kiwetniu? 


U mnie zostały posiane:
-marchew
-pietruszka liściowa
-buraczki
-jarmuż
-groszek cukrowy
-koperek
-szpinak
-sałata na listki cięte
-rzodkiewka
posadziłam również cebulkę.


Jak widzicie na zdjęciu przy groszku cukrowym dałam gałęzie, gdy groszek urośnie, dodam sznurek, tak żeby groszek miał się po czym wspinać.

Część z zaplanowanych kwiatów również została, a więc do gruntu poszły:
-nagietek
-maciejka (dla zapachu)
-czarnuszka
-ogórecznik

-aksamitka
-słoneczniki różnych odmianach

Następna część siewu w maju :)

Miłego dnia :)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz